Chce to jen drzost a spoustu dřiny. A z FENOMÉNU se stal fenomén

Na počátku stáli tři mladí nadšenci a jedna velká vize. Uspořádat byznys konferenci pro čtyři stovky manažerů se zdálo jako pouhý sen, kterému ve Zlíně nikdo nevěřil.

 

Město Tomáše Bati si však podle nich o podobnou akci vysloveně říkalo. Stovky hodin tvrdé práce a nezbytná dávka drzosti při vyjednávání přinesly své plody. Dnes se na FENOMÉN stojí fronty. Konference je mimořádná. Pozoruhodná. Účastní se jí i tak velcí hráči, jakými jsou Škoda Auto, Bosh Diesel, Česká spořitelna či Continental. Všichni úspěšní byznysmeni totiž vědí, co je FENOMÉN.

Začátky FENOMÉNU by ovšem vydaly na jeden velký příběh. Když se Vlaďka, Zuzka a Tom rozhodli před čtyřmi lety uspořádat první ročník, všichni okolo tvrdili, že to nepůjde. Region u hranic? Nikdo nepřijede. Čtyři sta manažerů? Nejsme Praha. Předsudky okolí, nedůvěru i ostych naštěstí hodili kreativci rychle za hlavu. Do příprav prvního ročníku se vrhli doslova střemhlav.
„Chtěli jsme zorganizovat akci, která v republice nemá obdoby. Zaměřit se na téma, které rezonuje ve společnosti a nabídnout přitom komplexní řešení pro firmy, které chtějí na trhu uspět. Oborově zaměřené konference totiž neřeší, jak jednotlivá oddělení ve firmě při zavádění digitalizace efektivně propojit,“ uvádí jednatelka firmy Vlaďka Lukašíková, tvůrce vize a hlavní myšlenky konference FENOMÉN.

Vysoký cíl mohl týmu zlomit vaz. Jenže stal se opak. Do té doby nenápadná vzdělávačka CE-PA všechny překvapila. Čísla mluví za vše: v jediném dnu 300 účastníků, 34 přednášek a 32 řečníků, jejichž úspěchy a zkušenosti nenechaly chladným ani silné partnery v regionu. „Bylo těžké volit mezi jednotlivými vystoupeními, bylo opravdu z čeho vybírat,“ uvedla v jedné z referencí Anna Bajgarová, výrobně-technická ředitelka společnosti TON.

Program prvního ročníku se konal současně na třech stagích. Business stage cílila na manažery, kteří přemýšlejí, jak řídit firemní procesy efektivně. Zajímají se o inovace a chtějí mít konkurenční výhodu na své straně. HR stage byla určena pro specialisty pohybující se na poli řízení lidských zdrojů. Smart stage se zabývala automatizovaným sběrem dat, integrací procesů až po samoříditelnou výrobu a logistiku.

„Manažer, personalista a pracovník IT z jedné firmy mezi sebou diskutovali o tématech, která se probírala na jednotlivých stagích. Vyměňovali si poznatky a přišli si poslechnout i řečníky z jiných oborů. Stalo se přesně to, po čem jsme celou dobu volali. Tohle byla hlavní myšlenka konference, tohle byl náš cíl,“ připomínají organizátoři.

Na pochybách je nenechal ani druhý ročník konference napříč obory. Ten už nabídl stage celkem čtyři. Přibyla výrobní část a také smart zóna. Pořadatelé přivítali v centru Zlína přes 45 přednášejících, které si poslechlo 330 účastníků. Nechyběl večírek ani další lahůdky, které k akci neodmyslitelně patří.„Děláte to dobře,“ zaznívalo ze všech stran a mladí nadšenci pracující na přípravě konference několik měsíců se mohli tetelit blahem. Většina byznysmenů se na akci vrátila a přibyli další. Tým CE-PA už nemusí dokazovat, že pořádá něco pozoruhodného, mimořádného. Konference FENOMÉN totiž taková skutečně je. Největší svého druhu u nás, s komplexním pohledem na věc a rovným přístupem. Pro velké manažery, úspěšné ženy, nadějné tváře i zkušené matadory. To vše v místě, které čerpá z odkazu Tomáše Bati dodnes.

Po povinné covidové přestávce chystá CE-PA třetí ročník FENOMÉNu. Překvapí také tentokrát. Účast přislíbily známé tváře i osobnosti z byznys sféry, které dokázaly využít krizi ve svůj prospěch. Ostatním poskytnou malý návod na to, jak v budoucnu přežít složité časy a najít Flexibilitu a její DNA. Datum 20. ledna 2022 si už v tuto chvíli rezervuje celá řada manažerů napříč obory i regiony.

CE-PA je na první pohled malá vzdělávačka do patnácti zaměstnanců. Vystačí si se dvěma jednateli, kteří představují CEO společnosti a marketingovou manažerkou v zádech, která dokonale supluje velkou reklamní agenturu. Realizátoři kurzů a dalších pár lidí tvoří zázemí firmy. Jsou ukázkovým příkladem toho, že za velkými projekty nestojí vždy velký tým. Stačí mít know-how. Být kreativní a mít nápady. A někdy také dostatečně silnou motivaci, kterou byla v tomto případě zbytečná skepse všech okolo.

Marie Urubková